Invitat, instalat comod pe scaunul nr. 451 al Sălii Radio ramplisată până la sold out în inubliabila seară de 8 februarie 2025, am trăit emoționat osutăcincizeci de minute sonore – în majoritate muzicale (au fost și minute-prezentare și minute-aclamații ale publicului), oferite generos de un remarcabil colectiv interpretativ-creativ reunind două asocieri care au împărțit frățește (citiți fifty - fifty) scena. Mă refer la „PLATONIC BAND” – quartet de sine stătător dar în cazul de față, inclusiv secție ritmică pentru „BIG BAND-UL RADIO”, prezent numai cu cele două familii de suflători, brass (trompetiști, tromboniști) și reeds (saxofoniști), cu toți diriguiți competent de înzestrata muziciană Simona Strungaru.
Aseară, de Ziua Micii Uniri, am ales concertul lui Eamonn McCormack, pregătit cu mare grijă şi responsabilitate de cuplul inteligent de organizatori, Vlad Popescu şi Alin Ludu Dumbravă. Acest eveniment foarte reuşit (sold-out) s-a desfăşurat în clubul „metalifer” Rockstadt, din preafrumosul oraş de la poalele Tâmpei, Braşov.
„Corona numit de unguri Brassov şi de saşi, care-l locuiesc, Kronstadt, este un târg de mărfuri bogat şi foarte populat şi este renumit pentru negoţul pe care-l fac ei cu secuii, muntenii, moldovenii, armenii şi grecii şi alţii care roiesc aci. […] Oraşul are o formă aproape pătrată, este foarte bine întărit şi bine clădit, înconjurat cu două rânduri de ziduri şi turnuri sau bastioane şi cu două rânduri de şanţuri şi este aşezat între munţi nespuşi de frumoşi într-un loc neted şi mlăştinos şi de aceea nu este supus primejdiei de a fi minat. Aproape în fiecare uliţă curg şuvoaie de apă care izvorăsc în mare număr în toată acea regiune.” (Antonio Possevino)
În memorabila seară de 9 noiembrie a anului de grație 2024 s-a săvârșit în renumitul lăcaș artistic bucureștean care a fost și este Sala Dalles, un cuceritor act jazzistic acreditat valoric de zece marcanți interpreți, asamblați sub genericul „CHRIS THEO JAZZ BAND featuring JOANNE PEACOCK”. De fapt pe podium au urcat laolaltă nouă artiști, opt instrumentiști plus – în prima parte – tânăra, încântătoarea, talentata cântăreață Monica Șandor, iar după pauză – vedeta serii, vocalista invitată din Elveția. Fie-ne scuzată tentativa de metaforă: căci iată, selectul colectiv de pe scenă s-a putut făli cu o... păuniță (Peacock) și cu un rege, bateristul african Le Roi Papis. Să-i numim și pe ceilalți șapte instrumentiști reuniți într-un mini-big band, dar cu o maximă eficiență sonoră: Giani Amarandei - contrabas, foarte tânărul Andrei Lazea - pian, Marcel Pascu - saxofon alto, liderul Cristian Teodorescu - saxofon tenor, Liviu Mărculescu - trombon, trompetiștii Laurențiu Moise și Gabriel Gal. Aceștia, dar și cele două soliste vocale, s-au dăruit cu generozitate, profesional și afectiv, întru reedificarea unor notorii teme standard din bogata, tonifianta paletă policromă a jazzului clasic.