Am avut plăcerea aseară să asist la un "double wammy": A/ lansarea cărții și albumului "Axma" a cunoscutului percuționist/ arhitect/ scriitor Costin Petrescu. Cartea lui "Între Phoenix și... Le Corbusier" apărută apriori am devorat-o și savurat-o. Abia aștept să fac același lucru cu "Axmele". B/ "concertul Meșterilor" ținut la The Pub. Treabă meștericească! Pe Ioji, "Capo" am să-l numesc (el fiind capul - "mastermind"-ul - îndărătul întregului concept) nu l-am mai întâlnit din 1975, când datorită unor circumstanțe ieșite din comun, am avut privilegiul să urmăresc din culise prezentarea albumului "Cant(o)afabule" la Oradea. Rolul său în trupă s-a schimbat, acum fiind "the boss", iar cei 49 de ani trecuți au arătat pe deplin șlefuirea personală și profesională pe care evident o practică zi de zi.
Sâmbătă seară, la Dalles, a avut loc un concert de excepție, cel numit mai sus. O adevărată sărbătoare a rockului românesc, dar și internațional, aș spune. Concert foarte bine structurat, ca program. Instrumentiști aidoma, de nivel internațional, cu un plus pentru tobar și un oarecare minus pentru clăpar (pare a fi mai mult ceea ce se numește ”clăpar de mână dreaptă”, colegii muzicieni înțeleg la ce mă refer). Compozițiile de pe noul lor album sunt și ele de excepție, sunt solide, argumentând o îmbinare perfectă de stiluri și genuri, fără asperități pe treceri. Compozițiile se susțin din toate punctele de vedere: partitură, dezvoltări, orchestrație, rezolvări etc. Preluările au fost cântate în concert în notă personală la un foarte înalt nivel muzical. De fapt, în tot concertul a primat muzica, nu elementele lejere, de comerț, asta însemnând și un mare plus pentru concertul în sine, dar și o mică lecție pentru alții. Acum, despre NUȚU: Mult, MULT mai matur în gândire, de cum îl știam, semn că viața și cântatul în Occident i-au priit cu prisosință. Tehnica muuuult îmbunătățită la instrument dar, în egală măsură, mai delicată, în ciuda virtuozității implicite, și, prin consecință, mai expresivă și, MAI ALES, pusă în sublinierea ideilor muzicale, a pieselor cântate, fiind evitate situațiile în care artistul dorește ”să se demonstreze”, ”demonstrând” în schimb muzica, ideea, concepția.
Citește mai mult: REFLECȚII DUPĂ CONCERTUL GUTS & GRACE featuring NUŢU OLTEANU
În perioada 28-30 iunie, în Parcul Memorial '56 din Sfântu Gheorghe, am fost prezent la festivalul SEPSI JAZZ & BLUES, organizat cu statornicie de Asociația Sepsi Jazz & Blues, în parteneriat cu Primăria Municipiului Sfântu-Gheorghe și Casa de Cultură Kónya Ádám și cu finanțarea AFCN respectiv MOL - ÚJ EURÓPA ALAPÍTVÁNY. Cu această a treia ediţie, Sepsi Jazz & Blues a devenit un reper naţional, cucerind binemeritate laude atât din partea publicului, cât şi din partea jurnaliştilor şi fotografilor acreditaţi la eveniment.