Numele lui Costin Petrescu ademeneşte delicat un subconştient al existenţei noastre efemere. Fie că este vorba de Olympic ’64 sau de Phoenix, memoria nu ne joacă feste. Unii dintre noi, au fost aproape contemporani cu premisele acestor celebrităţi, mult adorate în lumea noastră materială. Înainte de-a fi un arhitect destoinic Costin Petrescu este un muzician de calibru. Arta sunetelor a fost axa în jurul căreia au gravitat aceste realităţi pământene de succes şi ne-au oferit neuitate clipe, de bucurii şi desfătare.
Istoria gândirii are ca obiect central Creația. Cum s-a născut lumea? Cum a apărut Dumnezeu? Cine a creat Omul? Cine a fost mai întâi? De unde venim? Unde ne ducem? Sute de astfel de întrebări mai importante decât răspunsurile.
Grid Modorcea a constatat că tot ceea ce au în comun utopiile lumii este Inocența. Și a creat o nouă utopie, Civitas Innocentiae/Cetatea Inocenței.
Și în ultimele sale cărți a început să o descrie. De data aceasta, în a 127-a sa carte, vine cu o noutate absolută: ANGELOPHANIA, soră cu teophania, hierophania, gridophania.
Acest nou volum este o culegere de mici portrete muzicale cu un gratifiant numitor comun, toţi subiecţii cărţii sunt braşoveni. Aşadar, muzicieni cu renume în toată ţara, dar şi „alţii, mai timizi, [care] au stat în linia a doua, [dar] asta însă nu le-au luat nimic din strălucire.” Pe lângă aceştia sunt prezentate organizaţii, firme şi asociaţii care se ocupă de prezentarea trupelor locale, festivaluri, concerte, sau au contribuţii deosebite în activitatea artistică şi culturală din oraşul de la poalele TÂMPEI, locaţii cu muzică live, magazine de instrumente muzicale.
Citește mai mult: Assemblage - Brasov Music Boulevard de Talaba Nimrod (Ed. Studis Iaşi, 2023)