Din capul locului, trebuie să spun că aceste rânduri îmi provoacă un soi de repulsie și o doză de disconfort interior. Sunt ani mulți – peste 40 – de când oferta pieței muzicale românești și internaționale se reduce, în mare parte, la produse comerciale jenante și inconsistente, la „modernități” fără cap și coadă, lipsite de linii melodice și cu texte de o banalitate crasă, ilogice sau, și mai rău, vulgare, agresive ori de-a dreptul pornografice. În goana continuă după încasări, promotorii și casele de discuri au dat tonul acestor subproducții și le-au impus unui public din ce în ce mai debusolat, mai needucat și, în consecință, mai lipsit de discernământ. Urmând aceeași strategie, radiourile, televiziunile, mediul on-line și critica muzicală au promovat, la rândul lor, nonvalorile, protejații de circumstanță și „dezbrăcăturile” fără talent.
Nicolae Covaci s-a născut la 19 aprilie 1947, la Timișoara și a absolvit Institutul de Arte Plastice din același oraș. Este compozitor, chitarist, cântăreț, textier, pictor și grafician cu expoziţii în Germania, Spania şi România, sculptor în bronz şi în lut. A fost căsătorit și nu are copii. În anul 1961, a fondat la Timișoara formația Sfinții (care a debutat în anul următor), devenită ulterior Phoenix și cunoscută în străinătate sub numele Transsylvania Phoenix. Ca lider al grupului, a imprimat acestuia diverse orientări stilistice: beat, rock psihedelic, rock progresiv, blues rock, ethno-rock, hard rock și rock simfonic.
Citește mai mult: „Domnu’ Nicu, când v-o fi greu, să veniți acasă!”
Pentru un muzician ca Marius Luca („Bubu” pentru fanii săi), eticheta de „legendă a rockului românesc” este asemeni unui Pat al lui Procust. Nu pentru că nu ar merita-o: Bubu a fost membru fondator al formației Compact, căreia i-a dat și numele, a făcut parte din Metropol Group și și-a pus stilistic amprenta pe cel de-al treilea album al formației (considerat de mulți ca fiind și cel mai valoros al acesteia), a format și a condus trupa Metrock, care a cutreierat, precum o cometă, sălile de concerte ale României la începutul anilor 1980, lăsând în urmă unul dintre albumele fanion ale hard-ului românesc.