Muzica grupului Phoenix a evoluat foarte mult, începutul a fost făcut cu muzică beat, sub infuenţa formaţiei Beatles, iar fiecare album a adus ceva nou, ultimul aducând o muzică folk, care seamănă foarte mult cu Fairport Convention, un folk rock poate. La ora actuală, observ, că prin aducerea lui Şpiţi Reininger, un fost membru al grupului, la moog synthesizer şi prin schimbarea bateristului Costin Petrescu, muzica grupului capătă noi dimensiuni. Care este direcţia spre care se îndreaptă muzica grupului Phoenix la ora actuală?
Am fost o trupă de hard rock şi asta vom deveni din nou. Am avut o perioadă, în care într-adevăr ne-a preocupat mult muzica de atmosferă, ca să zic de baladă, dar îmbogăţindu-ne cunoştinţele, în perioada în care am studiat folclorul arhaic românesc, am reuşit să ne rupem de influenţele pop-ului occidental şi să facem un pop, adică o muzică populară, în sensul de popularitate, şi modernă, dar cu un iz, cu o structură, cât se poate de localizată geografic, adică chiar dacă nu strict română, balcanică, în orice caz. Şi cu aceşti doi membri noi luaţi în formaţie, ne vom reîntoarce la muzica de intensitate mare, care ne face cea mai mare plăcere să o interpretăm.
Schimbarea lui Costin Petrescu a fost făcută tocmai din cauza aceasta, adică Costin Petrescu era prin excelenţă un baterist bun pentru melodii inspirate din folclor să spunem. Aceasta a fost cauza schimbării lui Costin Petrescu?
În primul rând pe Costin Petrescu l-am luat în formaţie audiind pe vremuri formaţia Olimpic ’64, adică în momentul când le-am cunoscut repertoriul şi mi-am dat seama că Petrescu este apt pentru a continua ceea ce ei au început, binînţeles într-o altă viziune, l-am integrat în formaţie, dar el rămâne un tehnician desăvârşit, fără însă a avea nişte trăiri şi fără avea o pasiune deosebită pentru muzică.
La ora actuală aveţi una din cele mai bune trupe, dacă nu e chiar cea mai bună trupă de la noi din ţară şi o trupă redutabilă, aveţi cumva în proiect nişte turnee în străinătate, nişte participări la festivaluri, ştiu că aţi participat la Sopot, dacă nu mă înşel anul trecut sau acum doi ani, cănd s-a întâmplat necazul cu Kappl Iosif şi a fost un semieşec ca să spunem aşa… Aveţi în proiect ceva turnee?
Ce să spun, nu e neobişnuit să ne facem proiecte...
Adică nu depinde de voi am impresia, depinde ARIA acest lucru...
Da, depinde foarte mult de ARIA, ori ARIA nu ne propune pentru nicio ţară având în vedere că riscă să se facă de râs în momentul în care iscăleşte un contract şi noi neputând ieşi fiindcă nu ne ies paşapoartele şi asta este o situaţie generală.
Mă ierţi că te întrerup, nu am înţeles un cuvânt... ARIA se face de râs?
Da, într-adevăr, ARIA se face de râs, contractând diferiţi instrumentişti sau formaţii şi pe urmă aceştia nesosind la locul convenit sau într-o formula total schimbată.
Adică în cazul unei contract pentru străinătate nu aţi putea pleca din ţară?
Ceea ce s-a şi întâmplat, am avut o serie de contracte pentru străinătate, nu a ieşit paşaportul, ba lui Calboreanu, ba mie, ba lui Kappl, ba lui nuştiucine, ori noi nu am vrut să luăm în formaţie oameni impuşi, aşa că am preferat să stăm acasă şi de atunci nici nu ne mai facem planuri să ieşim afară.