Grid Modorcea - MAGNUM OPUS
pe genuri / on genres (carte, film / book, movie)
I. Carte / Book (96 titluri / 96 titles)
ROMANE / NOVELS
1978 - Derută în Paradis, Ed. Albatros, Bucureşti
1981 - Paznic la Turnul Babel, Ed. Eminescu, Bucureşti
1985 - Rudele, Ed. Eminescu, Bucureşti
1990 - Lumea fără oglindă, Ed. Albatros, Bucureşti
1993 - Băieţii de bani gata, Ed. Alcris, Bucureşti
1994 - Fetele de bani gata, Ed. Alcris, Bucureşti
1995 - Şobolanii în Italia, biblia transfugului, Ed. Emin, Bucureşti
1996 - Noii băieţi de bani gata, Ed. Alcris, Bucureşti
1998 - Urmaşii Moromeţilor sau Despre lauda de sine, dialog monşerist, Ed. Alcris,
Bucureşti
1999 - Mort după America sau Despre Înviere, dialog iscariot, Ed. Semne, Bucureşti
2001 - Răstignit în America sau Despre Eroare, Scrisoare deschisă către Înalt Prea Sfinţia
Sa, Ed. Semne, Bucureşti
2002 - Teroriştii din Turn sau Despre laşitate, roman-document, Ed. Moldovan Art Law,
Bucureşti
2002 - Mesalina sau Despre Păcat şi Purificare în Ţara Sfântă, dialog profetic, Ed.
Tibo, Bucureşti
2002 - Măştile lui Caragiale sau Spovedania lui Mitică, de la origini şi până mai
apoi, Ed. Tibo, Bucureşti
2005 - Un păcătos la Athos, romanul unui pelerinaj, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2005 - Un blestem numit Electra, roman secreto-monahic, Ed. Tibo, Bucureşti
2007 - Citaţia, roman anamnezic, Ed. EU & UE, Bucureşti
2009 - Elogiul satului părăsit, bildungsroman, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2009 - Lamento sau Cheia universală, romanul singurătăţii, Ed. Axioma Print,
Bucureşti
2010 - Utopia, Ed. SimArt, Craiova
2010 - Natură moartă, bildungsroman 2, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2012 - Pluta, Ed. Axis Libri, Galaţi
2013 - The Cork from Badalan to New York, bildungs-roman, Ed. Axis Libri, Galaţi
2014 - Dincolo de păpuriș, roman surrealist cu desenele autorului, Ed. SimArt,
Craiova
2015 - Minotaurul newyorkez, Ed. Sfântul Ierarh Nicolae, Brăila
2016 - Mahalaua, Ed. Scriitorilor, Brăila
2017 – Armaghedon revelat, Ed. Scriitorilor, Brăila
POVESTIRI / STORIES
1993 - Încotro?, povestiri de ieri pentru mâine, Ed. Porto-Franco, Galaţi
2010 - Mitică, povestiri cu bampiri, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2010 - Western Dracula şi trei povestiri fantastice, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
POEZIE / POETRY
1996 - Există, spovedania lui Dumitru, cel întru Dumnezeu rătăcitorul, Ed. Emin,
Bucureşti
1997 - În căutarea absolutului, include 6 volume de poezie, Ed. Emin, Bucureşti
2000 - Sophia sau Despre Înţelepciune, Ed. Alcris, Bucureşti
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
PIESE DE TEATRU / THEATER
1992 - Fără violenţă, Ed. Evenimentul, Bucureşti
1996 - Teatrul respiraţiei, 15 piese de teatru, Ed. Emin, Bucureşti
1998 - Masca lui Eminescu. Coloane pentru un templu teatral, Ed. Emin, Bucureşti
2002 - Măştile lui Caragiale, include 8 piese de teatru, Ed. Tibo, Bucureşti
2005 - Miasme de parfume, comedie fuckyoucistă, Ed. Victor Frunză, Bucureşti
2006 - Polifem. O privire ciclopică asupra culturii şi inculturii române, include
Polifem, piesă în două acte, Ed. Tibo, Bucureşti
2007 - Salata, aperitiv pentru un festin teatral cu Polifemi şi Paranghelişti, Ed.
Axioma Print, Bucureşti
2009 - I’m Sorry, America sau Despre Sminteală, include
Poveţile lui Smintilă, scenetă muzicală, Ed. SimArt, Craiova
2010 - Western Dracula (piesă de teatru) şi trei povestiri fantastice, Ed.
Axioma Print, Bucureşti
CONVORBIRI / CONVERSATIONS
1986 - Literatură şi cinematograf. Convorbiri cu D. I. Suchianu, Ed. Minerva,
Bucureşti
1997 - Tinereţe, amor, prostie. Convorbiri necenzurate cu D. I. Suchianu, Ed. Alcris,
Bucureşti
STUDII, ESEURI, CRITICĂ / STUDIES, ESSAYS, CRITICISM
Literatură / Literature
1995 - Magul călător sau Speranţa în viaţa şi opera lui Mihai Eminescu, Ed. Emin, Bucureşti
2003 - Sfânta Treime a poeziei româneşti, Ed. Tibo, Bucureşti
2003 - Dicţionarul cinematografic al literaturii române, ediţia întâi, Ed. Cartea Românească,
Bucureşti
2004 - Dicţionarul cinematografic al literaturii române, ediţia a doua adăugită, Ed. Tibo,
Bucureşti
2006 - Shakespeare şi Eminescu, Ed. Aius, Craiova
2006 - Polifem. O privire ciclopică asupra culturii şi inculturii române, Ed. Tibo,
Bucureşti
2008 - Shakespeare şi Eminescu. Addenda, Ed. Aius, Craiova
2008 - Dicţionarul cinematografic al scriitorilor şi artiştilor români, Ed. Palimpsest,
Bucureşti
2009 - I’m Sorry, America sau Despre Sminteală, Ed. SimArt,
Craiova
2014 - Shakespeare and Eminescu, ediţia engleză, Ed. Aius, Craiova
2016 - Sunetul Primordial, Ed. Scriitorilor, Brăila
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
Teatru / Theater
1982 - Perspectivele creaţiei, studii şi eseuri despre teatru, Ed. Univers,
Bucureşti
2002 - Măştile lui Caragiale sau Spovedania lui Mitică, de la origini şi până mai
apoi, Ed. Tibo, Bucureşti
2004 - Ludic, lubric şi liturgic sau Înjurătura în teatrul şi filmul românesc şi nu
numai, Ed. Cartea Românească, Bucureşti
2004 - Fuck You sau Înjurături, pamflete, experimente în teatrul şi filmul românesc şi nu
numai, Ed. Tibo, Bucureşti
2005 - Teatrul isihast, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2006 - Polifem. O privire ciclopică asupra culturii şi inculturii române, Ed. Tibo,
Bucureşti
2006 - Shakespeare şi Eminescu, Ed. Aius, Craiova
2008 - Shakespeare şi Eminescu. Addenda, Ed. Aius, Craiova
2009 - I'm sorry, America sau Despre sminteală, Ed. Aius, Craiova
2014 - Shakespeare and Eminescu, ediţia engleză, Ed. Aius, Craiova
Film / Movie
1979 - Miturile româneşti şi arta filmului, Ed. Meridiane, Bucureşti
1984 - Lumea modernă şi cinematograful, Ed. Meridiane, Bucureşti
1994 - Actualitatea şi filmul, Ed. All, Bucureşti
1997 - Istoria gândirii estetice româneşti de film, Ed. Emin, Bucureşti
2003 - Dicţionarul cinematografic al literaturii române, ediţia întâi, Ed. Cartea Românească,
Bucureşti
2004 - Dicţionarul cinematografic al literaturii române, ediţia a doua adăugită, Ed. Tibo,
Bucureşti
2004 - Dicţionarul filmului românesc de ficţiune, Ed. Cartea Românească, Bucureşti
2005 - Dicţionarul cinematografic al artelor româneşti, Ed. Tibo, Bucureşti
2006 - Filmele Noului Val, minidicţionar, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2006 - Polifem. O privire ciclopică asupra culturii şi inculturii române, Ed. Tibo,
Bucureşti
2006 - Filmul românesc în context european, Ed. Aius, Craiova
2007 - Filmul japonez, ediţia întâi, Ed. EU & UE, Bucureşti
2008 - Filmul japonez, ediţia a doua adăugită, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2008 - Privirea lui Gopo, o călătorie catoptrică în laboratorul artistului, Ed. Axioma
Print, Bucureşti
2008 - Dicţionarul cinematografic al scriitorilor şi artiştilor români, Ed. Palimpsest,
Bucureşti
2009 – I’m Sorry, America sau Despre Sminteală, Ed. SimArt,
Craiova
2011 – Dicţionarul critic al filmului românesc după 1989, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2011 - Filmul American, Ed. Axis Libri, Galaţi
2012 - The American Film, ediţia engleză, Ed. Axis Libri, Galaţi
2012 - Amorul la binea. Istoria filmului erotic românesc, Ed. Axis Libri, Galaţi
2013 - Sergiu Nicolaescu şi enigmele sale, Ed. Aius, Craiova
2013 - Lecţiile filmului. Filmul românesc în context mondial, Ed. Aius, Craiova
2016 - Suprarealismul. În căutarea portretului ideal, vol. IV, Ed. Scriitorilor,
Brăila
Artă plastică / Fine Art
2005 - Dicţionarul cinematografic al artelor româneşti, Ed. Tibo, Bucureşti
2008 - Dicţionarul cinematografic al scriitorilor şi artiştilor români, Ed. Palimpsest,
Bucureşti
2009 - 2010 - În căutarea portretului ideal, vol. 1-3, Ed. SimArt, Craiova
2010 - Natură moartă, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2012 - Fine Arts in America. An Adventure in Paradise, Ed. Aius, Craiova
2012 - Jaful secolului. Opera pictorului Mircea Ciobanu şi furtul ei, Ed. SimArt,
Craiova
2014 - Brancusi in America. The Catalogue of the „Unknown Works”, Indiggo Twins LLC
2016 - Suprarealismul. În căutarea portretului ideal, vol. IV, Ed. Scriitorilor,
Brăila
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
Muzică / Music
2009 - Isihasmul enescian. Culisele unui festival (2005 – 2007), Ed. Aius, Craiova
2009 - Indiggo Twins, Ed. SimArt, Craiova
2013 - Vitrină şi culise. Festivalul „George Enescu”, Ed. Aius, Craiova
2015 - Istoria Festivalului Internaţional „George Enescu”, Ed. Sfântul Ierarh Nicolae,
Brăila
2016 - Sunetul Primordial. Răstignirile lui Gheorghe Zamfir, Ed. Scriitorilor, Brăila
2017 - Spiritul Critic față cu Festivalul și Concursul Internațional „George Enescu”, Ed.
Scriitorilor, Brăila
RELIGIE / RELIGION
1996 - Există, spovedania lui Dumitru, cel întru Dumnezeu rătăcitorul, Ed. Emin,
Bucureşti
1999 - Chilia sau Trăirea nemijlocită, Ed. Semne, Bucureşti
1999 - Mort după America sau Despre Înviere, dialog iscariot, Ed. Semne, Bucureşti
2000 - Sophia sau Despre înţelepciune, Ed. Alcris, Bucureşti
2001 - Răstignit în America sau Despre Eroare, Scrisoare deschisă către Înalt Prea Sfinţia
Sa, Ed. Semne, Bucureşti
2002 - Mesalina sau Despre Păcat şi Purificare în Ţara Sfântă, dialog profetic, Ed.
Tibo, Bucureşti
2005 - Un păcătos la Athos, romanul unui pelerinaj, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2005 - Un blestem numit Electra, roman secreto-monahic, Ed. Tibo, Bucureşti
2005 - Sacralitatea, iniţiere în spectacolul religios, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2009 - Elogiul satului părăsit, bildungsroman, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2010 - Între, religii fundamentale, dialog peripatetic despre starea în care trăim,
Ed. SimArt, Craiova
2012 - Compendiu de cultură evreiască, Ed. Palimpsest, Bucureşti
2016 - Sunetul Primordial. Răstignirile lui Gheorghe Zamfir, Ed. Scriitorilor, Brăila
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
ESTETICĂ, FILOSOFIE / AESTHETICS, PHILOSOPHY
1997 - Istoria gândirii estetice..., Ed. Emin, Bucureşti
2000 - Arta speranţei, Ed. Semne, Bucureşti
2000 - Sophia sau Despre Înţelepciune, Ed. Alcris, Bucureşti
2007 - Ţara originilor, Ed. Aius, Craiova
2008 - Gridophania sau Poetica trăirii, Ed. Aius, Craiova
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
2017 - Spiritul Critic, Ed, Scriitorilor, Brăila
MIT, ISTORIE / MYTH, HISTORY
1979 - Miturile româneşti şi arta filmului, Ed. Meridiane, Bucureşti
1984 - Lumea modernă şi cinematograful, Ed. Meridiane, Bucureşti
2007 - Ţara originilor, o monografie gridophanică a Ţării Făgăraşului, Ed. Aius,
Craiova
2012 - Compendiu de cultură evreiască, Ed. Palimpsest, Bucureşti
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
ALBUME-ESEU / ALBUMS ESSAY
2001 - Brâncuşi înainte de Brâncuşi, Ed. Semne, Bucureşti
2001 - Apocalipsa după Brâncuşi, Ed. Semne, Bucureşti
2008 - Privirea lui Gopo, o călătorie catoptrică în labora-torul artistului, Ed.
Axioma Print, Bucureşti
2009 - Indiggo Twins, Ed. SimArt, Craiova
2014 - Brancusi in America. The Catalogue of the „Unknown Works”, Indiggo Twins LLC
PAMFLETE / PAMPHLETS
2002 - Măştile lui Caragiale sau Spovedania lui Mitică, de la origini şi până mai
apoi, roman-eseu, Ed. Tibo, Bucureşti
2004 - Fuck You sau Înjurături, pamflete, experimente în teatrul şi filmul românesc şi nu
numai, Ed. Tibo, Bucureşti
2004 - Ludic, lubric şi liturgic sau Înjurătura în teatrul şi filmul românesc şi nu
numai, Ed. Cartea Româ-nească, Bucureşti
2006 - Polifem. O privire ciclopică asupra culturii şi inculturii române, Ed. Tibo,
Bucureşti
2006 - Parangheliştii, pamflete şi deziluzii, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2010 - Mitică, povestiri cu bampiri, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
EXPERIMENTE LITERARE/ LITERARY EXPERIMENTS
Story polifemic / Polyphemic Story
2007 - Citaţia, roman anamnezic, Ed. EU & UE, Bucureşti
2009 - Lamento sau Cheia universală, romanul singurătăţii, Ed. Axioma Print,
Bucureşti
2010 - Utopia, Ed. SimArt, Craiova
2012 - Pluta, Ed. Axis Libri, Galaţi
2014 - Dincolo de păpuriș, roman surrealist cu desenele autorului, Ed. SimArt,
Craiova
2015 - Minotaurul newyorkez, Ed. Sfântul Ierarh Nicolae, Brăila
2016 - Mahalaua, Ed. Scriitorilor, Brăila
Dialoguri gridophanice / Gridophanic Dialogues
1998 - Urmaşii Moromeţilor sau Despre lauda de sine, dialog monşerist, Ed. Alcris,
Bucureşti
1999 - Mort după America sau Despre Înviere, dialog iscariot, Ed. Semne, Bucureşti
2001 - Răstignit în America sau Despre Eroare, Scrisoare deschisă către Înalt Prea Sfinţia
Sa, Ed. Semne, Bucureşti
2002 - Mesalina sau Despre Păcat şi Purificare în Ţara Sfântă, dialog profetic, Ed.
Tibo, Bucureşti
2010 - Între, dialog peripatetic despre starea în care trăim, Ed. SimArt, Craiova
Story miscellaneu / Miscellaneous Story
2002 - Teroriştii din Turn sau Despre laşitate, Ed. Moldovan Art Law, Bucureşti
2002 - Măştile lui Caragiale sau Spovedania lui Mitică, de la origini şi până mai
apoi, Ed. Tibo, Bucureşti
2004 - Ludic, lubric şi liturgic sau Înjurătura în teatrul şi filmul românesc şi nu
numai, Ed. Cartea Românească, Bucureşti
2004 - Fuck You sau Înjurături, pamflete, experimente în teatrul şi filmul românesc şi nu
numai, Ed. Tibo, Bucureşti
2009 - Elogiul satului părăsit, bildungsroman, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2010 - Natură moartă, bildungsroman 2, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2010 - Western Dracula şi trei povestiri fantastice, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
2017 – Armaghedon revelat, Ed. Scriitorilor, Brăila
MONOGRAFII, PORTRETE / MONOGRAPHS, PORTRAITS
2007 - Ţara originilor, o monografie gridophanică a Ţării Făgăraşului, Ed. Aius,
Craiova
2008 - Privirea lui Gopo, o călătorie catoptrică în laboratorul artistului, Ed. Axioma
Print, Bucureşti
2009 - Indiggo Twins, Ed. SimArt, Craiova
2012 - Jaful secolului. Opera pictorului Mircea Ciobanu şi furtul ei, Ed. SimArt,
Craiova
2012 - Compendiu de cultură evreiască, Ed. Palimpsest, Bucureşti
2013 - Sergiu Nicolaescu şi enigmele sale, Ed. Aius, Craiova
2016 - Sunetul Primordial. Răstignirile lui Gheorghe Zamfir, Ed. Scriitorilor, Brăila
2016 - Suprarealismul. În căutarea portretului ideal, vol. IV, Ed. Scriitorilor,
Brăila
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
DICŢIONARE, ENCICLOPEDII / DICTIONARIES, ENCYCLOPEDIAS
2003 - Dicţionarul cinematografic al literaturii române, ediţia întâi, Ed. Cartea Românească,
Bucureşti
2004 - Dicţionarul cinematografic al literaturii române, ediţia a doua adăugită, Ed. Tibo,
Bucureşti
2004 - Dicţionarul filmului românesc de ficţiune, Ed. Cartea Românească, Bucureşti
2005 - Dicţionarul cinematografic al artelor româneşti, Ed. Tibo, Bucureşti
2006 - Filmele Noului Val, minidicţionar, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2007 - Ţara originilor, Ed. Aius, Craiova
2008 - Dicţionarul cinematografic al scriitorilor şi artiştilor români, Ed. Palimpsest,
Bucureşti
2011 - Dicţionarul critic al filmului românesc după 1989, Ed. Axioma Print, Bucureşti
2012 - Compendiu de cultură evreiască, Ed. Palimpsest, Bucureşti
2013 - Lecţiile filmului. Filmul românesc în context mondial, Ed. Aius, Craiova
2017 - Inocentopia. Un dicţionar al inocenţei, Ed. Scriitorilor, Brăila
EDIŢII CRITICE / CRITICAL EDITIONS
2002 - Pr. Vasile Modorcea, Monografia satului Grid din Ţara Făgăraşului, ediţie îngrijită
şi postfaţă de Grid Modorcea, Ed. Tibo, Bucureşti
CĂRŢI TRADUSE ÎN LIMBA ENGLEZĂ / BOOKS TRANSLATED INTO ENGLISH
1999 - The New World of Afterwards, from Dead about America, Ed.
Semne, Bucureşti
2012 - The American Film, Ed. Axis Libri, Galaţi
2012 - Fine Arts in America. An Adventure in Paradise, Ed. Aius, Craiova
2013 - The Cork from Badalan to New York, bildungs-roman, Ed. Axis Libri, Galaţi
2014 - Shakespeare and Eminescu, Ed. Aius, Craiova
2014 - Brancusi in America. The Catalogue of the „Unknown Works”, Indiggo Twins LLC
CĂRŢI TRADUSE ÎN LIMBA SPANIOLĂ / BOOKS TRANSLATED INTO SPANISH
2009 - Los Señoritos de dinero fácil, novela, Ed. Aius, Craiova
2016 - Los Señoritos de dinero fácil, novela, Indiggo Twins LLC
ÎN CĂRŢI COLECTIVE / IN COLLECTIVE BOOKS
1969 - Pagini dunărene, Ed. Casa Creaţiei Populare, Galaţi
1974 - Caiet de poezie, Ed. Eminescu, Bucureşti
1979 - Etic şi estetic, studii de estetică şi teoria artei, Ed. Meridiane,
București
1983 - Evoluția artei și exigențele receptării, Ed. Meridiane, București
2003 - I. L. Caragiale față cu reacțiunea… criticii, vol. 4, spectacole, ecranizări,
Ed. „Rampa și ecranul”, București
2004 - Cu moartea în suflet, eseul „Sinuciderea lui George Genoiu”, Ed. „Rampa și ecranul”,
București
2015 - Culorile Sunetelor, muzica şi artele vizuale, eseul „Interferenţa artelor” şi
interviul „Singurătatea alergătorului de cursă... cultă”, Ed. Rao, Bucureşti
II. Filme / Movies (49)
A. Producător, regizor, scenarist, operator (unde se indică i.) / Producer, director, script writer, operator
movie (where indicated i.)
1994 – Satul ca o icoană (d); Treptele extazului (e) – cu participarea pr.
Constantin Galeriu;
1995 – Dumnezeirea la Eminescu (dd) – cu Gavril Borodan în rolul lui Mihai Eminescu;
Sub Fereastra Mare, loc de închinare (d) – cu participarea IPS.Antonie Plămădeală; Altare
de jertfă (d); Biserica din grâu (e); Nădejdea creştină (e);
Ce-ai cu mine, Doamne? (dd) – cu Mircea Constantinescu în rolul lui Tudor
Arghezi; În sihăstrie eternă (dd) – cu Mitzura Arghezi şi IPS Valeriu Bartolomeu Anania;
Miracolul românesc (e) – cu IPS Antonie Plămădeală; Dreptul de a- i plânge morţii
(d);
1996 – Preotul de ţară (d) – serial; Obârşia lui Eminescu (d);
Brâncuşi – cioplitorul de suflete (dd) – cu Ernest Maftei în rolul lui Brâncuşi; Dumnezeu
s-a născut la sat (dd) – cu Virgil Flonda în rolul lui Lucian Blaga; Infinitivul lung
brâncuşian (e) – cu voci din Fonoteca de aur a Radiodifuziunii Române (Nichita Stănescu, Emil Botta, Petre
Pandrea, V. G. Paleolog, Petru Comarnescu, Edgar Papu, Constantin Noica); Dumnezeul lui Ion
Creangă (dd) – cu pr. Ioan Rusu în rolul clericului Ion Creangă şi cu Ernest Matfei în rolul lui Moş
Nichifor Coţcariul; De la Sf. Apostol Andrei la „noii apostoli” (d); George Enescu –
alesul lui Dumnezeu (dd) – cu violonistul şi dirijorul Louis Haritver în rolul lui George Enescu;
Colinde, colinde – musical, cu Indiggo Twins;
1997 – Urmaşii Marelui Anonim (dd) – cu Radu Beligan; Crăciun în Maramureș
(e); Ţara colindelor (e); Nicolae Grigorescu – pictorul de biserici (e) – cu
Barbu Brezianu, Radu Bogdan, Horia Bernea; Lerului Ler – musical, cu Indiggo Twins;
Copilărie – musical, cu Indiggo Twins;
1998 – Credinţa lui Moromete (dd); Bârlogul lui Faust (d) – cu Nicolae Balotă;
Paşii credinţei în Ţara Sfântă (e); Biserica din scrum (d);
Gurasada (d); Mănăstirea Ursitelor (d); Biserica din poezie (e)
– a semnat şi i.; Mesia din noi (e) – şi i.; Andrei Şaguna – un Mesia al
românilor (e) – cu pr. Mircea Păcurariu; 1998-1999 – Cu tezaurul credinţei în Lumea Nouă
(d) – serial (şi i.); 1999 – Calea Mântuirii (e) – şi i.; Vetre providenţiale
(d); Lumea ca sămânţă (e) – şi i.; Mioriţa sau Rostuirea jertfei (e);
2000 – Nostradamus (e) – şi i.; Apostolul cărţii (e); Fântâna
credinţei (e);
2000 - 2001 – Dunărea sacră (dd) – serial;
2001 – Agonia (d) – şi i.; Serialul londonez (d) – şi i.; Castelul (d) – şi
i.; Deschide uşa, creştine (e);
1999-2002 – Doina, Nae Ionescu – românul verde, Copilăria lui
Brâncuşi, Măştile lui Caragiale – scenarii blocate de conducerea TVR (publicate în
volumele Teroriştii din Turn şi Măştile lui Caragiale);
2004 - 2005 – premiera pe marele ecran a filmelor: Crăciun în Maramureș; Ţara
colindelor; Obârşia lui Eminescu; Brâncuşi – cioplitorul de suflete;
George Enescu – Alesul lui Dumnezeu; Dumnezeu s-a născut la sat; Bârlogul
lui Faust; Ce-ai cu mine, Doamne?; Credinţa lui
Moromete;
2006 – premiera pe marele ecran a filmului Infinitivul lung brâncuşian;
2007 – Intergala filmelor sale pe postul Cosmos TV, la emisiunea „Ferestre spre lume”; prezentarea filmului
George Enescu – Alesul lui Dumnezeu, varianta spaniolă, la Madrid şi Alcala de Henares, cât şi în
cadrul Festivalului Internaţional „George Enescu”, unde a atins recordul de a avea şapte proiecţii; O
familie de muzicieni (d);
2008 – Oglinda şi Masca sau În căutarea portretului ideal (e) – despre oraşul
Madrid şi muzeele lui; continuarea prezentării filmelor sale la emisiunea „Ferestre spre lume” de pe Cosmos TV;
2009 – Între Dumnezeu şi Allah (e) – despre locurile sacre din Asia Mică;
2010 şi până azi – reluarea unora din filme la TVR şi alte posturi TV; proiecţii la ICR New York, la cenacluri
şi biserici româneşti şi în unele medii private, continuând o activitate începută în 1998, când a sosit pentru
prima oară în America, unde a realizat serialul Cu tezaurul credinţei
în Lumea Nouă, proiectat şi la ICR New York, în timpul mandatului lui Coriolan Babeţi (o mare sărbătoare a
avut loc într-un 15 ianuarie eminescian, eveniment ce a inclus şi proiecţia filmului Dumnezeirea la
Eminescu și prezentarea cărţii Magul călător);
2014 – Brâncuşi – cioplitorul de suflete, proiectat la UCIN, pe 9 ianuarie, apoi postat pe
YouTube de portalul ziaristionline, ca dar al autorului cu ocazia sărbătoririi a 70 de ani de viaţă;
2016 – fragmente din filmele sale au fost incluse în spectacolul Wicked Clone al trupei Indiggo
Twins, a cărui premieră a avut loc pe 7 iunie la Lynn Redgrave Theater din Manhattan, New York.
__________
Abrevieri / Abbreviations: d = documentar / documentary; dd = docudrama; e = eseu / essay; i = imaginea
/ cinematography.
B. Producător delegat / Delegate producer
1978 - Mai presus de orice (r. Dan Piţa, Nicolae Mărgineanu)
1980 - Zbor planat (r. Lucian Mardare)
1980 - Dragostea mea călătoare (r. Cornel Todea)
1981 – Destinaţia Mahmudia (r. Alexandru Boiangiu)
1982 - Concurs (r. Dan Piţa)
1982 - Melodii la Costineşti (r. Constantin Păun)
1983 - Întoarcerea din iad (r. Nicolae Mărgineanu)
1983 - Viraj periculos (r. Sergiu Nicolaescu)
CĂRŢI ÎN LUCRU / BOOKS IN PROGRESS
Genius, roman
Artişti români la New York. În căutarea portretului ideal, vol.V
Filmul erotic, critică
Sanctuar, poezii
Viaţa, povestiri
Gopo: Dicţionar de imagini, album
Ars polemica. Noi concepte de estetică universală
America, învăţăminte şi dezvăţăminte
Portrete cu amintiri din viitor
Viziuni paralele, teatru
Shakespeare în Central Park
Eminescu ne veghează, eseuri politice
Noi direcţii în arta americană
România la licitaţie, critică
Carta Moralia, pe bază de paremii
Condamnaţi la nemurire, filme oscariote
Arta fotografiei, album
Civitas Innocentiae, eseu vizionar
Starea naţiunii, pamflete
Iuțirea de sine, în viziune enesciană
Indiggo Twins în America, album
PROIECT MUZICAL / MUSICAL PROJECT
Oratoriul „George Enescu” pentru soliști, cor și orchestră, cu extrase din compozițiile și
memoriiile marelui muzician român (libretul Grid Modorcea, muzica Mihaela și Gabriela Modorcea)
PROIECTE CINEMATOGRAFICE / FILM PROJECTS
Brâncuși în America
Shakespeare și Eminescu, serial TV
Enescu în America
Pluta, coproducție româno-americană
Inocentopia
Armaghedon revelat
Indiggo Twins în America
Mini Bio
Grid Modorcea was born in Romania, in 9 January 1944. He is a prolific writer, filmmaker and
critic - an authorized voice, an erudite author with a polemical vocation. Since 2010, he lives and works in
Manhattan, New York. A graduate of two universities in Bucharest, the University of Mathematics (1968) and The
Institute of Theater and Film (1974). For 30 years he worked as a film producer and screen writer at the National
Cinematography and at the Romanian National Television. He is a Doctor of Arts (PhD), a member of the Filmmakers
Union and a member of the Writers Union. He wrote for major newspapers and art magazines in Romania. He founded a
film studio, five newspapers and two publishing houses.
He has published 96 books - novels, encyclopedias, poetry, theater, art criticism, essays, including several
books about America such as: “Dead for America” (1999), “Crucified in America” (2001), “I'm Sorry, America” (2009),
“Beyond the Reeds” (2014), “The Minotaur from New York” (2015), following which, in English: “The American Film”
(2012) “Fine Arts in America” (2012), “The Cork”, novel (2013), “Shakespeare and Eminescu” (2014), “Brancusi in
America. The Catalogue of the Unknown Works.” (2015). “Grid Modorcea is a living encyclopedia. I'm glad I have
lived to see his book Shakespeare and Eminescu. Only he has the power to create a perfect mirror, to demonstrate
that Eminescu's place is near Shakespeare's.” (Radu Beligan)
In Romania is the most prolific writer alive, the third in the history of Romanian literature, after Nicolae
Iorga and Mihail Sadoveanu.
He has made over 50 films (docudramas, essays and documentaries), including the following in English: “Brancusi
- The Carver of Souls” (1996), “George Enescu - God's Chosen” (1998), “The Treasure of Faith in the New World”
(2001) - Series, “The Way of Salvation” (2001), “Nostradamus” (2002), “A London Series” (2008), “The Mask and the
Mirror” (2009).
He won national awards for the books “Shakespeare and Eminescu”, “Gopo's Sight”, “The New Romanian film in the
European Context”, “The New Wave of Films”. In 2010, he has received the MAGNA CUM LAUDAE title for lifetime
achievement. He was proposed for the Nobel Prize in Literature by the Romanian Writers Association. International
Awards for his films “Brancusi - the Carver of Souls” and “George Enescu - God's Chosen”.
Grid Modorcea is the father of Mihaela Modorcea and Gabriela Modorcea, who make up the duo Indiggo Twins.
Address e-mail: gridmodorcea@yahoo.com
ADDENDA
Interviu AGERO
Grid Modorcea – cel mai prolific scriitor român în viaţă
- Am aflat că la Târgul de carte „Gaudeamus” ai lansat a 93-a carte, Suprarealismul, ceea ce te
plasează în topul astral, ca fiind cel mai prolific scriitor român în viaţă, iar în istoria literaturii române
ocupi locul al treilea, după Nicolae Iorga şi Mihail Sadoveanu. Cum ai ajuns la această performanţă?
- Nici eu nu ştiu. Parcă e un vis. Nu există decât un secret: puterea harului. Eu am debutat târziu editorial,
la 34 de ani, cu romanul „Derută în paradis”, un bestseller. Din start am avut succes şi de atunci nu am mai lăsat
condeiul din mână, am scris carte după carte, apoi film după film, căci şi filmul e literatură (o scriere cu
imagini), dovadă că am realizat şi 50 de filme, la toate semnând scenariul şi regia, majoritatea fiind artistice,
genul docudrama, documentare cu actori, după modelul BBC.
- Deci harul şi munca.
- Şi dragostea, familia. Am avut parte de o familie minunată, care mi-a suportat tot calvarul creaţiei. Fiindcă,
să ştiţi, această cale a creaţiei nu e uşoară, e ca o golgotă. Dar odată asumată suferinţa, urci fericit până în
vârf.
- Ai scris în toate felurile, ai abordat toate genurile, teatru, poezie, proză, eseu, pamflet, reportaj,
studii critice, mii de articole de presă, dicţionare, cărţi de istorie, de filosofie, de religie, SF, tot ce a
născocit omul în materie de scris. Ai realizat chiar şi literatură matematică. O mare diversitate şi cărţi
substanţiale, de sute de pagini, adevărate „cărămizi” de zidit cetate. Cineva
te-a numit „Biblioteca Modorcea”. Care sunt cărţile sau genurile preferate?
- Cartea la care tocmai lucrez, un roman gridophanic, clocit în America. Fiindcă am inventat noi genuri
literare. Nu-mi place să mă repet. Ceea ce voi face e mai important decât ceea ce am făcut. Nu mă uit în urmă, nu
mă recitesc. Scriu dintr-una. Când mă apuc de scris, am deja în cap ceea ce vreau să scriu. Şi mereu fac ceva nou.
Cel mai mult însă îmi place să scriu poezie. Şi când merg pe stradă compun versuri. Îmi place să trăiesc viaţa în
rimă. Aproape tot ce văd, transpun în vers. Adesea un vers parodic. Asta îmi dă un tonus special, mă face optimist,
deşi mă bântuie şi pe mine multe spectre.
- De unde îţi iei inspiraţia?
- Din orice. Privesc o frunză cum cade şi pot face o poezie pe loc. Totul e important pentru observaţia unui
scriitor. Plus că a doua mare sursă nu este realitatea 1, ci realitatea 2, imaginaţia, ficţiunea, zonă în care l-am
descoperit pe Dumnezeu şi cred că toată opera mea este o căutare a lui Dumnezeu, începând cu trilogia
„Există”, „Chilia”, „Sophia”. Ar fi deci trei surse importante, realitatea fizică, realitatea imaginară şi
lecturile, căci cu cărţi din cărţi se face Turnul Babel. Dar totul este să ai mintea limpede, ca un ogor bine arat,
care să primească sămânţa divină. Mă gândesc la ce spunea profesorul meu, italienistul Florina Potra, cică, zicea
el, chiar la ședința de la UNATC, când mi s-a acordat doctoratul, „eu am stat 17 ani în Italia şi n-am scris nici o
proză despre ea, dar vine Modorcea, stă câteva zile şi scrie două romane de referinţă despre Italia, cum a
recunoscut şi Zoe Dumitrescu-Buşulenga, directoarea de la Accademia din Romania din Roma”. Da, mi-e de-ajuns să
stau câteva zile într-un loc şi imediat brodesc un roman.
- Ai publicat până acum 26 de romane masive. Bănuiesc că nu a mai scris în România nimeni atâtea romane! Dar
sunt cunoscute, le citesc criticii, breasla?
- Da, am semne. Cu toate acestea, pentru mine, cititorul de stradă, publicul normal este important, în special
întâlnirile cu elevii îmi dau mari satisfacţii, iar acum am şansa ca să-mi fie citite cărţile în America, deja
câteva importante sunt traduse în engleză şi scoase de Amazon, altele sunt pe e-book, viitorul nu e în ceaţă. De
altfel, cărţile au destinul lor, vorba ceea: Habent sua fata libelli. Scriitorul nu face decât să le
scrie, dar drumul lor în lume este imprevizibil. Se ajunge ca o carte să fie mai cunoscută decât autorul ei, ca
„Don Quijote”, „Hamlet” sau „Ulysses”. În ţară, înainte aveam şi critici, şi cititori. Şi mulţi. Ciclul meu de
romane dedicat „băieţilor şi fetelor de bani gata” a fost un bestseller, a avut peste 100 mii exemplare tiraj. Dar
acum, după anul 2000 mai ales, când interminabila tranziţie politică a dus şi la criza cărţii, a culturii în
general, am ajuns să scriu pentru puţini cititori. Şi chiar dacă am să ajung să scriu doar pentru mine însumi, nu
văd nici o întristare, face parte din destinul artistului. Trebuie să fii pregătit pentru orice. Eu sunt gata în
orice clipă să scriu o nouă carte, adică să fac ceea ce ştiu bine să fac, fiindcă aceasta este viaţa mea, altceva
nu ştiu să fac. Dovadă că am în lucru încă 17 cărţi, deocamdată, şi sper să le termin curând.
- Mulţumesc şi aştept invitaţia la lansarea cărţii cu numărul 100!
11 decembrie 2016
Interviu realizat şi publicat de Lucian Hetco, redactor şef, Revista
de cultură AGERO Stuttgart, Germania
AGERO interview
Grid Modorcea - the most prolific Romanian writer alive
Mr. Hetco: At the “Gaudeamus” Book Fair I found out that you launched your 93rd book, “The Surrealism,” the
book that places you in the stellar top as being the most prolific Romanian writer alive, and in the history of
Romanian literature you occupy the 3rd place after Nicolae Iorga and Mihail Sadoveanu. How have you made it this
big?
Mr. Modorcea: I don’t know either. It’s like a dream. There is only one secret: the power of grace. I debuted
late as a novelist, when I was 34 years old, with the book “Confusion in Paradise,” which became a bestseller. From
the start I have had success, after which I did not let my quill down for a moment, I’ve written book after book,
and then film after film, although in my opinion film means also literature (writing with illustrations), hence the
fact that I also achieved to create 50 films which I directed and wrote the screenplay for, most of them being
docudramas, artistic documentaries with actors, in the style of those on the BBC.
Mr. Hetco: So talent, grace, and work.
Mr. Modorcea: And love, my family. I’m part of a beautiful family who has supported me through all the Calvary
of my creation. Because as you know, this creative path isn’t that easy; it’s like a Golgotha. But once you embrace
this sufferance, you climb happily atop.
Mr. Hetco: You’ve written in every way; you’ve covered all genres, theatre, poetry, prose, essays,
pamphlets, reports, critical studies, articles in the press, encyclopedias, history books, philosophy books,
religious books, science fiction, everything that the human being has invented as far as writing material. You've
even achieved mathematic literature; a big diversity and substantial books, of hundreds of pages, true solid
“bricks” of a fortress. Someone called you “The Modorcea Library.” Which are your favorite books and genres that
you wrote?
Mr. Modorcea: The book I’m working on at the moment—a gridophanic novel conceived in the United States. In fact,
I’ve invented new genres of literature. I don’t like to repeat myself. The books that I’ll write are more important
than the ones that I wrote. I don’t look back, I don’t re-read myself. I write in one go. When I start writing, I
already have in my mind the trajectory of what I want to write. And I always make up something new. My favorite
genre to write is poetry. Each time I walk down the street, I make up poems. I like to live my life in rhyme.
Almost everything that I see around, I transpose in verse. Sometimes I come up with parodic verses. They give me
unique vigor; they fill me up with optimism; although many ghosts and spectrums also haunt me.
Mr. Hetco: Where do you get your inspiration from?
Mr. Modorcea: I get it from anywhere, everywhere. I look at a falling leaf and I can conceive a poem on the
spot. To observe is crucial for an author. Moreover, the major source of inspiration is not the first reality, the
physical one but the second reality—the imagination, the fiction, the zone where I have discovered God as all my
works are a search for God, beginning with the trilogy “There Is,” “Hermitage,” and “Sophia.” So there are three
important sources: the physical reality, the imaginary reality and reading, nourishing your soul, since books over
books build up my Tower of Babel. Important for me is to have a clear mind when I start writing, like a well plowed
field which is ready to receive the divine seed. I now remember the quote of my professor Florian Potra, an
italianist; he said (at the grant of PhD from UNATC) “I’ve stayed in Italy for 17 years and I haven’t written a
prose about it, but when Modorcea comes, he stays a few days and writes two substantial novels about Italy.” And
Zoe Dumitrescu-Bușulenga, director of Accademia di Romania from Rome, states more or less the same. Yes, for me
it’s enough to stay just for a few days in a place to immediately cook up a novel.
Mr. Hetco: You’ve published 26 massive novels until now. No one has written so many novels in Romania! But
are they also famous amongst the critics, your colleagues? Do they read them?
Mr. Modorcea: Yes, they do. Yet for me the reader street, the normal audience is important, especially meetings
with students give me great satisfaction. And now there’s also a chance to be making my books popular in the USA as
few of my most important ones were translated in English and are available on Amazon; others are for sale as
E-books, so their future isn’t at the mercy of fate. Moreover, the books have their own destiny, like the saying
Habent sua fata libelli. The author writes them, but many times their track in the world is unforeseeable.
Often a novel becomes better known than its author... like “Don Quixote,” “Hamlet,” or “Ulysses.” Before, in our
old Romania, there were both critics and readers, and lots of them. My cycle of novels dedicated “to the playboys
and playgirls” was a bestseller; it had over 100,000 advance copies in that edition. But now, especially after the
year 2000, when the interminable political transition also led to a crisis in the book market and in the Romanian
culture in general, fewer and fewer readers are to be found in the country. And even if I come to write only for
myself, I don’t see any sadness, since it is part of the artist’s destiny. One must be prepared for anything. I’m
ready at a moment’s notice to write a new book, namely to make something which I know how to do well, because this
is my life. I don’t know how to do anything else. For instance, I have 17 books in development and I hope to have
them ready soon.
Mr. Hetco: Thank you, Mr. Modorcea, and I look forward to being invited at your 100th book
launch!!!
December 11, 2016
Interview conducted and published by Lucian Hetco, editor, magazine culture AGERO
Stuttgart, Germany
|