Arta Sunetelor

 

Interviu cu Denise Sandulescu, general manager al firmei D&D East Entertainment

1. Compania pe care o conduceţi se bucură de renume foarte bun între organizatorii de evenimente de largă anvergură din România. Aţi reuşit să ne faceţi bucurii multiple în plan muzical şi vă pot mărturisi că păstrăm amintiri frumoase de la concertele pe care le-aţi organizat. Cum se va perfecţiona activitatea firmei dvs. pentru a se menţine în frunte?

Denise Sandulescu_1D&D East Entertainment a demonstrat, prin evenimentele pe care le-a demarat până acum, că este un pion principal pe piaţa românească de organizare de concerte. ACDC, Guns, Patricia Kaas, Eric Clapton, Bryan Adams sunt doar câţiva artişti care ne-au onorat cu prezenţa şi cu care noi am colaborat excelent. Echipa mea din spatele D&D, fie că vorbim de producţie, comunicare, fie de  logistică, este bine închegată şi ştie exact în orice moment ce are de făcut ca un eveniment să fie un succes. Perfecţionarea noastră vine din seria de proiecte pe care ni le propunem să le aducem în România sau le-am desfăşurat deja, iar faptul că lucrezi cu un management străin, al fiecărui artist, te determină să înveţi tot mai multe din acest domeniu să să te comporţi exemplar.

2. Există dificultăţi inerente în organizarea acestor evenimente mamut. De ce natură sunt aceste probleme şi cum le-aţi rezolvat.

Cu siguranţă, dificultăţi au fost şi acestea sunt inerente în faţa unor evenimente de o asemenea amploare. Important este să-ţi păstrezi calmul şi să găseşti soluţii, la faţa locului. Încă de la primele activităţi, trebuie să iei în calcul orice detaliu care poate influenţa bunul mers al lucrurilor şi să încerci să ai soluţii pentru tot. În general, problemele survenite sunt de natură logistică, dar profesioniştii cu care noi colaborăm de trei ani de zile fac faţă cu brio acestor situaţii. În ceea ce priveşte educaţia publicului pentru astfel de evenimente, nu stăm notabil la acest capitol, dar învăţăm să ne comportăm civilizat şi să ne bucurăm că avem ocazia să vedem la noi acasă artişti care atârnă greu în istoria muzicală internaţională.

3. Evenimentul Bon Jovi este mult dorit de publicul din România. Cum se va desfăşura acesta?

Bon Jovi Open Air Tour 2011 este evenimentul anului, iar Piaţa Constituţiei va deveni pe 10 iulie punctul zero al muzicii rock. Vom avea ocazia de a vedea trupa care, timp de 27 de ani, a făcut istorie în domeniul muzical.

Concertul de la Bucureşti face parte din “The Circle Tour”. Acesta este cel mai mare turneu muzical din 2011, se desfăşoară pe patru continente (America de Sud, America de Nord, Australia, Asia şi Europa) şi cuprinde sute de concerte.

Evenimentul în sine este o provocare pentru noi, pentru România în general, pentru că desfăşurarea de forţe se nunţă a fi maximă. De la tehnicieni până la management, totul se va derula conform cerinţelor trupelor, inclusiv mici detalii, care pentru noi, vor constitui parte integrantă din succesul acestui eveniment.

4. Ce repertoriu ne pregăteşte Bon Jovi pentru primul său concert din România.

De la "Blaze of Glory“, “It's my life"  la “Always” sau “Bed of Roses”, Bon Jovi deţine în palmares multe dintre cele mai indrăgite piese pop-rock ale tuturor timpurilor, mai ales dacă vorbim despre baladele nemuritoare care i-au consacrat. Şi toate acestea se vor auzi în Piaţa Constituţiei pe 10 iulie.

Concertul Bon Jovi va fi ocazia unică pentru publicul român de a vedea trupa care anul trecut a fost lider în ceea ce priveşte câştigurile din concerte, cu peste 200 milioane de dolari.

5. Bon Jovi ştie că are fani serioşi care îl aşteaptă? A pregătit vreo dedicaţie specială?

Denise Sandulescu_2Bon Jovi este familiarizat cu ţara noastră, şi cu siguranţă, trupa ştie cât de mult este apreciată aici . Ei deja ştiu ce public extraordinar avem şi care simte la maxim orice trăire. Chiar ei declarau, la un moment dat, că înainte de a ajunge în România, se vor documenta serios în ceea ce priveşte tradiţiile, oportunităţile culinare, manifestându-şi dorinţa să le şi încerce. Deocamdată, show-ul va fi o surpriză pentru fani şi pentru iubitorii de muzică, aşa că vă puteţi aştepta la orice.

6. Chitaristul Richie Sambora nu poate veni din motive obiective în acest turneu, în România. O mică dezamăgire pentru fani. Ce chitarist îl va înlocui şi care este formula completă a trupei Bon Jovi.

Bon Jovi chiar a declarat că „ sprijinul nostru pentru Richie este necondiţionat. El este şi va rămâne un membru al trupei Bon Jovi. Deşi el va fi absent la următoarele noastre concerte o perioadă de timp, noi suntem nerăbdători să se însănătoşească. În acelaşi timp, noi ne vom respecta angajamentele faţă de fanii noştri şi vom continua turneul.  Din respect pentru Richie Sambora, pe viitor, trupa nu va mai face declaraţii pe această temă.

Cel ce va îl înlocui pe Richie Sambora este Phil X, un talentat chitarist şi care a colaborat cu foarte multe trupe de renume. Jon Bon Jovi, David Bryan, Tico Bores, Phil X, Bobby Bandiera, Jeff Kazee şi Hugh Mcdonald sunt cei care poartă marca Bon Jovi şi cei care vor fi prezenţi la Bucureşti, în faţa a sute de mii de fani. 

7.  Sunt cerinţe speciale pentru starul american şi staff-ul său din punct de vedere tehnic şi organizatoric?

Momentan, nu putem dezvălui nimic în ceea ce priveşte rider-ul tehnic şi organizatoric, dar în apropierea evenimentului, veţi afla toate informaţiile necesare.

8. Luna iulie va fi o lună de foc pentru D&D East Entertainment şi echipa dvs. Un festival de trei zile pline de rock şi, evenimentul Bon Jovi, mult aşteptat. Sunt măsuri speciale organizatorice care să preîntâmpine ivirea oricăror obstacole?

Rock the City, ediţia 2011, se anunţă incendiară: trei zile de muzică rock , posibilităţi de entertainment multiple şi peste 15 trupe care vor sosi în România. Acestea sunt, să zicem, ingredientele pentru a avea bună dispoziţie şi a asculta cea mai bună muzică. Ca de fiecare dată, festivalul îşi propune să combine toate stilurile muzicale, de la pop rock la rock alternativ. Toate categoriile de public şi vârste se vor regăsi în programul nostru.

Ca de obicei, măsurile de securitate şi de prim ajutor sunt o prioritate la fiecare eveniment organizat de noi, mai ales în cadrul Festivalurilor, unde avem o masă mare de oameni. Vor exista restricţii de securitate pe care le vom anunţa publicului la momentul oportun.

9.Credeţi că se face suficientă promovare muzicii rock în România? Care ar fi motivul principal pentru lipsa unor emisiuni serioase dedicate rock-ului la televiziune în special?

Din ce în ce mai mult, muzica rock este bine reprezentată în România prin fanii fideli, iar casele de discuri sprijină această tendinţă, de a dezvolta trupele de rock şi promova în evenimente. Dar nu trebuie să uităm că toate staţiile muzicale din România se îndreaptă de câţiva ani buni spre segmentul comercial, din păcate au rămas foarte puţine emisiuni de profil care se adresează iubitorilor de rock. Şi noi am remarcat acest lucru şi regretăm nespus ceea ce se întâmplă în acest moment pe piaţa muzicală autohtonă.

10. Casele de discuri sprijină trupele tinere de muzică rock de la noi? Ce trupe din România vor fi prezente la festivalul Rock the City?

În România, trupele de rock sunt slab reprezentate de casele de discuri, tocmai din cauza faptului că segmentul comercial este bine definit şi cu puternic accent pe segmentul de public tânăr.

Momentan, line up-ul pentru Rock the City nu s-a definitivat, dar vă asigur că vom veni cu surprize plăcute. O noutate va fi o campanie de promovare specială prin care vom descoperi tinerele talente din domeniu.

11. Pe ce criterii muzicale sunt alese trupele participante festivalul Rock the City?

În urma sondajelor noastre făcute pe canalele media online pe care noi interacţionăm direct cu fanii, principalele criterii au constat în puternica receptivitate a acestora în rândul publicului şi în faptul că unele trupe se vor afla pentru prima dată în România, precum Papa Roach sau BooN. Publicul a cerut Judas Priest sau WhiteSnake şi noi le-am îndeplinit dorinţa.

De asemenea, trupele mari care vor fi prezente la festival se află deja în turneu, iar pe harta locaţiilor s-a putut înscrie cu uşurinţă şi Bucureştiul.

12. Rock-ul progresiv încă nu a fost mediatizat la festivaluri de mare amploare în România, aşa cum de pildă, este prezent an de an la festivalul Highvoltage de la Londra. Trupe ca Dream Theater, ELP, RUSH sau Spock’s Beard, etc pot veni la Bucureşti? Există public!

Cu siguranţă, şi în România, există public pentru rock progresiv şi aici ne aducem aminte de etapa Petre Magdin, 1995 – 1996. Sunt convinsă că, dacă am aduce la Rock the City, trupe încadrate în acest gen, ar fi un succes şi putem lua în considerare pe viitor această posibilitate.

13. V-aţi gândit să realizaţi o revistă a festivalului? Ar fi o amintire frumoasă pe care orice fan al muzicii rock s-ar bucura să o păstreze.

În acest moment, planul nostru de comunicare pentru Rock the City este amplu şi încercăm, pe cât posibil, să acoperim toate mediile de comunicare, atât tradiţionale, cât şi cele online. Partenerii noştri media sunt cei care ne stau alături întotdeauna şi care ne ajută ca acest eveniment să fie cât mai mult  vizibil. Ca atare, si bugetul de comunicare este unul însemnat şi de obicei, depăşeşte aşteptările noastre.

Chiar ne gândeam la un moment dat la un asemenea proiect, dar ideea unei reviste a festivalului cere fonduri suplimentare şi atenţie sporită, lucruri pe care nu le putem implementa în acest moment. Organizarea celor trei zile de festival este un proces complex, unde trebuie luat în calcul orice detaliu, oricât de mic ar fi, pentru ca totul să se desfăşoare, aşa cum ne-am propus.

14. Dar un dvd? Anul trecut a apărut un box-DVD cu Big Four în Bulgaria...

Să nu uităm că la fiecare Festival, noi am avut standuri personalizate de vânzare, unde se puteau găsi spre vânzare CD si DVD ale trupelor participante. Posibilitatea de a achiziţiona DVD personalizate cu fiecare artist în parte este o şansă în plus pentru fani de a îşi îmbunătăţi colecţia de acasă cu artistul preferat.

15. Care ar fi cea mai frumoasă amintire de la evenimentele organizate, primită din partea muzicienilor participanţi. Dar din partea publicului?

Cea mai frumoasă amintire a mea, ca şi organizator, este atunci când publicul pleacă mulţumit şi cu un zâmbet pe buze de la fiecare eveniment. Satisfacţia mea este imensă, în momentul în care artiştii, la sfârşitul fiecărui concert, îmi mulţumesc şi sunt încântaţi de feedback-ul pozitiv al publicului spectator. Aceste două sentimente ne ţin viaţă pe noi, D&D East Entertainment, şi ne determină să mergem mai departe. De aceea, proiectele pe 2012 sunt din ce în ce mari şi veţi avea surprize în continuare din partea noastră. Este momentul ca în România, tot mai multe trupe de calibru şi artişti de mare valoare să performeze la noi şi să ne încânte sufletele.

Interviu realizat de Radu Lupaşcu
19 mai 2011

 

Baicea Blues Band

conquette.jpg

Afis_Hiromi.jpg

Afis_Marele Cor al Armatei Rosii.jpg

Afis_Regal Vienez 11 dec. 2017.jpg

Afis_Havasi.jpg

Afis_David Garrett.jpg