Arta Sunetelor

 

Adevărul despre anularea concertului Dan Andrei Aldea!

Nu puteam începe altfel decât cu o imensă părere de rău. A noastră şi a prietenilor noştri! De ce a fost anulat acest concert? Asta am vrut să aflăm direct de la protagonistul evenimentului, Dan Andrei Aldea, căruia îi mulţumim pentru încredere.

Bănuiam că unul din motive a fost preţul exagerat al biletelor, dar nu a fost numai acesta. Ca întotdeauna când a fost intervievat, Dan Andrei Aldea ne-a spus adevărul şi numai adevărul! Aveţi pe acest site, un interviu realizat în anul 2008 şi puteţi citi încă unul, în antologia noastră, Culorile Sunetelor (RAO 2015). Dan Andrei Aldea este un muzician bine cunoscut atât în România cât şi în ţara sa de adopţie, Germania. Sinonim cu perfecţiunea, "Sfinxul" Aldea este liderul unei generaţii puţin cunoscute de tinerii de după 1989, dar care, prin moştenirea lăsată, în nume propriu sau cu trupa, a oferit şi oferă autenticitate şi mândrie muzicianului din ţara sa. Dan Andrei Aldea s-a născut pe 9 martie 1950 la Bucureşti. Este solist vocal, poli-instrumentist, aranjor, compozitor, inginer de sunet, muzician de studio. A absolvit în 1968 Liceul de muzică "George Enescu", iar în 1973 Conservatorul "Ciprian Porumbescu", secţia vioară la clasa Dan Cumpăta. În paralel cu muzica clasică, s-a remarcat în muzica rock, activând în formaţiile Dacicus, Cărăbuş, Memphis şi, cea mai importantă dintre ele, Sfinx, formaţie în care intră în 1969 şi al cărei lider devine din 1970. A înregistrat peste 1.000 de piese, în stiluri muzicale diferite, muzică clasică, blues, rock, reggae, pop-rock, folk, jazz, country. Conduce detaşat elita chitariştilor români. Printre capodoperele sale componistice şi interpretative se numără: "Om bun", "Blues Absurd", "Doina", "Şir de cocori", "Zalmoxe".

Pe 19 octombrie 2015, Dan Andrei Aldea, ar fi trebuit să susţină, împreună cu invitaţii săi, la Teatrul Naţional din Bucureşti, primul concert după 33 de ani. Motivele anulării acestui concert le aflaţi, în exclusivitate pentru Arta Sunetelor, în cele ce urmează.

Teodora Ionescu şi Radu Lupaşcu
10 octombrie 2015

Scrisoare de răspuns

1. Cum s-a ajuns la publicarea anunţului meu de către A, Revenco

Despre acest concert s-a discutat (între managerul meu, Florin Budeu şi Joey de Alvare / Premium Booking s.r.l.) cred că de prin martie 2015, posibil chiar mai devreme. Am fost informat de Florin Budeu în fiecare clipă despre această discuţie – fie prin redirectionare de emails în ambele direcţii, fie prin contact personal (căci – mai ales în primele stadii - au existat şi multe discuţii telefonice între cei doi). Posibilitatea ca Florin Budeu să omită să mă informeze, sau să mă informeze greşit, este total exclusă.

Vă descriu ultima săptămînă înainte de ziua în care am publicat (pe contul de FB „Dan Andrei Aldea”, cont SECRET, unde sunt simplu membru) anunţul confidenţial de anulare.

Pînă pe 29 septembrie am fost în vacanţă, noi în Italia (toată luna septembrie) şi Florin Budeu cu familia în Grecia (o săptămînă). În tot acest răstimp am fost în contact unul cu altul, prin email – şi ne-am informat reciproc despre stadiul discuţiilor – sau mai precis despre ce ar fi trebuit să facă - şi nu a făcut - J.deA. Ca atare, ne-am apropiat tot mai mult de ideea rezilierii contractului.

Pe 30 septembrie, dimineaţa, Florin Budeu a trecut pe la mine şi ne-am pus de acord să reziliem contractul. A rămas ca Florin să-l sune pe J.deA. şi să-l anunţe despre hotărîrea noastră – ceea ce a şi făcut în aceeaşi zi. Seara mi-a dat telefon şi mi-a spus „uite, Joey ne roagă să mai aşteptăm o zi cu publicarea rezilierii iar el va face totul să repare lucrurile, deci hai să mai aşteptăm o zi”. Am aşteptat nu o zi, ci două (pînă vineri, 2 octombrie), iar seara am vorbit cu Florin la telefon: „uite, am asteptat două zile, iar gentlemanul nu pare a fi făcut nimic; pot să public rezilierea?” Florin a vorbit din nou cu J.deA. şi m-a sunat imediat după: „sigur că n-a făcut nimic, în schimb mi-a propus să amînăm concertul pentru decembrie sau aşa ceva; eu i-am pus condiţia „amînăm, cu condiţia ca mîine să ne apară în cont suma de bani care, potrivit contractului, ar fi trebuit să o trimiţi pe 15 septembrie”; J.deA. a răspuns că nu are aceşti bani, deci nu poate să facă nici un transfer, dar totuşi să vină Dan chiar şi aşa; eu am spus „atunci reziliem contractul şi publicăm rezilierea”. E mai mult decît clar că omul doar tergiversează.

Drept care, luni, 5 octombrie, am postat pe contul de FB „Dan Andrei Aldea” (cont secret, unde – după cum ştiţi - maximă discreţie e cerută), anunţul care a stîrnit, prin indiscreţia lui A. Revenco, această furtună. Mesajul meu suna:

„Sunt Dan, şi vă anunţ următoarele: Concertul nostru din 19 octombrie este anulat.
Nu vreau să intru în detalii, tot ce pot să vă spun este că organizatorul nu a îndeplinit, pînă la această oră, nimic din ce era prevăzut în contractul pe care el singur l-a scris acum multe luni de zile.
Mulţumesc,
Dan Aldea”

După cum se poate vedea, am dat cel mai decent posibil mesaj. N-am dat numele firmei promotoare, n-am dat detalii, nu m-am plîns de absolut nimic. Am anunţat, pur şi simplu, evenimentul, strict pentru cei de pe grup care îşi cumpăraseră bilete.

Aşa s-a ajuns în situaţia în care suntem.


Dragă Radu, dragă Teodora, am fost eu oare superficial? M-am supărat „ca văcarul pe sat”? Eu sunt convins că nu. Pentru acest concert noi trebuia să deplasăm de la Oradea şi Cluj 14 oameni, cu cîteva tone de aparatură de sunet şi lumini, trebuia să asigurăm cazarea la 14 oameni pentru două nopţi – cum şi-a închipuit J.deA. că ne suim, 14 oameni, în maşini şi plecăm în necunoscut PE BANII NOŞTRI? Cum aş fi explicat eu acestor oameni, pe care îi respect şi care îmi sunt dragi, care sunt ei înşişi artişti prestigioşi, că „n-a plătit nimic, nici nu cred că va mai plăti vreun ban, nu v-a pus pe afiş nici numele, nici pozele, hai să mergem totuşi, că uite, J.deA. ne spune să venim pe banii noştri”? Consider că dl. DeAlvare pur şi simplu şi-a bătut joc de noi şi a tratat acest concert cu nepăsare.


2. Despre motive, în detaliu

A doua zi, pe 6 octombrie, am primit (redirectionat de Florin Budeu) mesajul în care J.deA. îmi cerea să-i confirm rezilierea. Răspunsul meu:

 Scrisoare_DAA_01.jpg

Vă explic fiecare punct în parte:

Punctul 1: „Mediatizarea concertului in mass media - respectiv pe posturile TV – NULĂ.”

Cred că n-a văzut nimeni pe vreo „burtieră” la orice post TV, vreun mesaj care anunţa acest concert. Dimpotrivă, în toată perioada s-au văzut pe toate posturile TV fie „Concertul , de două ori reprogramat, nu va mai avea loc, doritorii îşi pot recupera etc.”, fie „Tudor Gheorghe - Adio Doamnă, biletele s-au pus în vînzare!” fie „Directia 5 porneşte în turneu în oraşele X, Y, Z”, fie ulterior „Directia 5, spectacolele din oraşele X,Y Z se reprogramează la o dată care va fi anunţată ulterior”. Despre concertul nostru, nici un cuvânt, 3 luni de zile.

Punctul 2: „Afişul promoţional expus în ambient stradal etc.”

Povestea afişului este lungă şi dureroasă. Discuţiile au început pe 22 iulie, cu un domn pe nume „Cristi Roman, sunt graficianul d-lui J.deA.” care ne-a trimis macheta aceea roşie-gălbuie. Am trimis macheta corectată, în alb-negru, şi am fost asiguraţi că acesta e „doar un teaser pentru internet, pentru ambient stradal vom tipări afişul real, cu numele şi pozele artiştilor etc”.

Din acest motiv, am rămas stupefiat cînd, pe 24 septembrie, Mara Popa a postat pe grupul Dan Andrei Aldea, primul afiş în ambient stradal, care nu conţinea nicidecum numele artiştilor.

Mai ales am rămas stupefiat din următoarea cauză: cu cîteva zile înainte, pe 17 septembrie, Florin Budeu îi scrisese d-lui De Alvare următoarele:

 Scrisoare_DAA_02.jpg

Se pot vedea, în josul paginii, cuvintele „3 attachements” - erau poza mea, poza trupei Desperado şi poza lui Călin Pop. D-l De Alvare nu poate pretinde că n-a ştiut; pur şi simplu a preferat să neglijeze acest email, oricare ar fi fost motivul. E de neiertat. Şi trupa Desperado, şi Călin Pop, sunt artişti de cea mai înaltă elită, binecunoscuţi în România. E un noroc pentru mine să-i fi găsit, şi să fie dispuşi să mă ajute; singura recompensă la care se aşteaptă – şi o merită pe deplin – este să-şi vadă măcar numele pe acelaş afiş cu Dan Andrei Aldea. Cum aş mai fi putut da ochii cu ei, dacă m-aş fi făcut că nu observ afişele fără numele lor?

Despre „cîte afişe au fost afişate”, cea mai bună dovadă e replica d-nei Mara Popa, FOARTE binecunoscut om de radio:

Scrisoare_DAA_03.jpg

Cum poate vă amintiţi, era vorba de nişte invitaţi speciali. Am vorbit cu toţi: cu Mişu Cernea, cu Adi Manolovici, cu Eugen Crypton, cu Adrian Romcescu. Pînă şi Ovidiu Lipan ar fi fost încîntat să participe. Am mai vorbit cu mulţi alţi artişti şi prieteni, şi fiecare dintre ei a fost şocat: „ce? concert? care, unde, cînd? N-am văzut nici un afiş, habar n-am avut!”

Punctul 3: „Menţinerea pînă la data de 5 oct. 2015 a preţului biletelor în forma iniţială etc”

Aţi înţeles problema? Biletele erau de mult ieftinite, dar pe cel puţin două site-uri de bilete apăreau „cu preţul iniţial, cel scump”. Admiraţi şi minunaţi-vă de acest screenprint, făcut pe 6 octombrie ora 10 dimineaţa, prin mare noroc, căci peste puţine ore concertul a fost declarat ca anulat:

Scrisoare_DAA_04.jpg

Nu credeţi că dl. De Alvare ar fi trebuit să observe şi să semnaleze site-urilor respective aceste greşeli? Bineînţeles că ar fi trebuit, dacă ar fi fost interesat de soarta acestor bilete. Din păcate, a dovedit un cras dezinteres: puţin i-a păsat.

Totodată, vă rog să reţineţi: preţul iniţial, cel exorbitant, nu l-am fixat eu, ci dl. De Alvare. Eu - şi Florin Budeu – am fost cei care am insistat să ieftinească.

Punctul 4: „Nu s-a depus de către firma promotoare suma avans care ar fi trebuit să fie plătită pînă la data de 15 septembrie 2015”

Am mai discutat despre asta; tot ce pot adăuga, ca să vedeţi că spun adevărul, este pasajul relevant din contractul primit de la dl. De Alvare: (am înnegrit eu însumi sumele, deoarece nu vreau să fiu acuzat de deconspirarea, etc, etc)

Scrisoare_DAA_05.jpg

Concluzii:

Vă las să le trageţi singuri.

Atât am avut de zis. Însă, ce spun acum, n-am spus, declarat, bîrfit, public, cu nimeni pînă la aceasta scrisoare trimisa vouă.

În ceea ce priveşte „Psihologul muzical” cu acelaşi articol publicat de către dl Partoş, a doua zi după ce eu am trimis mail-ul cu rezilierea contractului către firma promotoare, despre comportamentul lui A.Partoş, comentariile injurioase postate de dânsul si de „postacii” care au apărut imediat după el, vă rog intraţi voi acolo, citiţi ce mesaje suburbane îmi sunt adresate, ce atitudine virulentă are dl Partoş vis a vis de dna Marina Nicolaev şi dl Cristian Văraru, care „şi-au permis” să aibă alte puncte de vedere in raport cu toată povestea. În definitiv, după umila mea înţelegere, acea pagină e dedicată publicului larg, indiferent de opinii, cîtă vreme dialogul este civilizat. Se pare că lucrurile însă nu decurg aşa pe pagina facebook „Psihologul muzical”. Nu mai detailez aici acest post, nici comentariile care decurg din el, pentru că pur şi simplu mi se apleacă. Regret că din cauza celor întâmplate pe acea pagină de FB poate publicul românesc mă condamnă pe mine pentru anularea concertului, deşi nu am nici o vină.

Cu deosebit respect şi mulţumiri,
Sărutări de mîini d-nei Teodora,

Dan Andrei Aldea
10 octombrie 2015

 

Baicea Blues Band

conquette.jpg

Afis_Regal Vienez 11 dec. 2017.jpg

Afis_Havasi.jpg

Afis_Mariza 2018.jpg

Afis_Caro Emerald 2018.jpg

Afis_Kraftwerk 2018.jpg

Afis_Sighisoara Blues Festival 2018.jpg

Afis_foreigner.jpg

Afis_David Garrett.jpg